0

گزارش روزنامه‌ی هفت صبح نشان می‌دهد ایستکول اولویت اول خریداران یخچال‌های کوچک است

گزارش هفت صبح
بازدید 46

گروه بازار روزنامه‌ی هفت صبح در تاریخ ۲۲آبان، گزارشی در صفحه‌ی ششم تهیه کرده که در آن به محصولات پرفروش در بخش‌های مختلف بازار لوازم خانگی می‌پردازد. در این گزارش، از ایستکول به‌عنوان اولویت خریداران در بخش یخچال‌های کُمبی یاد شده است. مطابق انتظار، هم‌چنان ایستکول در بخش یخچال‌های سایز کوچک سهم مهمی در بازار لوازم خانگی دارد و اغلب خریداران این برند را بیش‌تر با یخچال‌های سایز کوچک به‌یاد می‌آورند.

در مقدمه‌ی گزارش مورد بحث گروه بازار هفت صبح که به تحلیل رفتار مصرف‌کننده می‌پردازد و در کل می‌شود آن را به‌تعبیری راهنمای خرید برای مصرف‌کننده‌ها هم دانست، آمده: «محبوب‌ترین لوازم خانگی در بازار این روزها محصولاتی هستند که قیمت‌شان چندان تیز و تند نباشد. مثلاً با این‌که خریداران تلویزیون در سال‌های اخیر بیش‌تر دنبال مدل‌های ۵۰اینچ و ۵۵اینچ بوده‌اند اما در حال حاضر تلویزیون‌های ۴۳اینچی که بیش‌تر به درد سالن‌های کوچک می‌خورند در بازار شانس بیش‌تری برای فروش دارند.»

 

گزارش هفت صبح

 

شرکت تکران مبرد از سال ۱۳۵۶ فعالیت صنعتی خود را آغاز کرد و سالیان‌سال است، با برند تجاری ایستکول، در تولید یخچال‌های سایز کوچک، آب‌سردکن‌ها و دستگاه‌های تصفیه‌هوا فعالیت خود را ادامه می‌دهد. به‌تازگی تلویزیون‌های ۳۲ و ۴۳اینچی هم به سبد محصولات تولیدی این شرکت اضافه شده، تا محصولات این کوچک در ابعاد کوچک و متوسط پاسخ‌گوی نیازهای متعدد اداره‌ها، هتل‌ها و مصارف ویژه‌ی خانگی باشد.

در ادامه‌ی این یادداشت، بخش‌های بیش‌تری از گزارش صفحه‌ی راهنمای بازار روزنامه‌ی هفت صبح را مرور می‌کنیم:

«خریداران ماشین لباس‌شویی سراغ انواعی با ظرفیت دیگ شش تا هفت کیلوگرم می‌روند که حدوداً ۱۴میلیون‌تومان فروخته می‌شوند و گزینه‌های هشت و نه کیلوگرمی موجود در بازار را فراموش کرده‌اند. در هنگام خرید ماشین ظرف‌شویی رفتار مشتری‌ها متفاوت است و ترجیح می‌دهند گزینه‌‌‌هایی که ظرفیت بالا یعنی ۱۳ تا ۱۴لیتر دارند را انتخاب کنند. پرفروش‌ترین مدل در بین ماشین ظرف‌شویی‌ها را اسنوا با قیمت حدود ۲۱میلیون تومان تولید کرده است. یخچال‌فریزرهای سایدبای‌ساید دیگر خیلی طرف‌دار ندارند و خریداران دنبال ارزان‌ترین تولیدات ایرانی داخل بازار می‌گردند که به درد خانواده‌های سه‌نفره یا نهایتاً چهارنفره می‌خورند و ظاهری تقریباً قدیمی دارند. اغلب مشتری‌ها می‌خواهند کم‌تر از ۱۸میلیون‌تومان هزینه کنند. در انتخاب جاروبرقی هم آن‌ها برندهای ایرانی شناخته‌شده با قیمت کم‌تر از سه‌میلیون را به هر گزینه‌ی دیگری ترجیح می‌دهند و البته خیلی هم درگیر ظاهر و گزینه‌های جدید نیستند. اتوهای پرفروش اغلب برندهای خارجی مانند تفال و فیلیپس بودند که این روزها با وجود این‌که در بازار موجودند طرف‌داری ندارند و افراد بیش‌تر دنبال برندهای داخلی مانند سایا و پارس خزر با قیمت کم‌تر از دو میلیون تومان هستند. اگر یک خانواده‌ی ایرانی بخواهد در بین پرفروش‌ترین لوازم خانگی‌های برقی بازار خرید کند باید حدوداً ۷۰میلیون تومان هزینه کند.»

در این گزارش، به محصولات پرطرف‌دار ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی، اتو و مایکروویو پرداخته شده است. در بخشی که به یخچال‌های محبوب بازار پرداخته شده، می‌خوانیم:

«خریداران یخچال‌‌فریزر این روزها ترجیح می‌دهند خرید خود را با پولی کم‌تر از ۲۰میلیون‌تومان انجام دهند. نکته‌ی جالب در مورد بازار یخچال‌فریزر این است که مدل‌های کوچک که مانند یخچال‌فریزرهای داخل هتل‌ها هستند و شش تا هشت‌میلیون‌تومان قیمت دارند، جزو محبوب‌ترین‌ها به‌حساب می‌آیند. اما اگر از این گروه عبور کنیم، بیش‌تر خریداران از برندهایی مانند اسنوا و ایستکول یخچال‌فریزرهای کمبی یا بالا و پایین می‌خرند که جای کمی در آشپزخانه می‌گیرند. این مدل‌ها قیمتی بین ۱۵ تا ۲۰میلیون‌تومان دارند. گزینه‌هایی مثل سایدبای‌ساید کم‌تر در سبد خرید ایرانی‌ها جا دارند و کسانی که دنبال یک فضای بزرگ برای نگهداری مواد غذایی هستند، دنبال مدل‌های دوقلو می‌روند که هم ظرفیت بالایی دارند و هم در مقایسه با انواع ساید ارزان‌تر تمام می‌شوند… ایستکول مدل کمبی یکی از ارزان‌ترین یخچال‌فریزرهای بازار است که نوفراست هم نیست و برفک می‌زند و از نظر ظاهر هم به مدل‌های قدیمی شباهت‌ دارد. با وجود همه‌ی این‌ها این یخچال‌فریزر 196200 جزو پرفروش‌هاست و ۲۱لیتر ظرفیت دارد. این عدد نشان می‌دهد که این یخچال‌فریزر ده‌میلیون‌وچهارصدهزارتومانی را بیش‌تر خانواده‌های دونفره یا مجردها می‌خرند.»

یخچال‌های کمبی، یخچال‌هایی ترکیبی با دو درب هستند که یا فریزر در بخش بالا و یخچال در بخش پایین است، یا حالتی برعکس دارد.  این یخچال‌ها از محصولات پرطرف‌دار ایستکول‌اند.

با محصول پرطرف‌دار ایستکول آشنا شوید:

مشخصات یخچال ۱۲فوت کمبی ایستکول

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *